09 de gener 2006

Revista Cambrils estrena ritme diari a la xarxa



No és una anècdota, sinó una tendència: les revistes mensuals i setmanals locals estan veient que el seu web pot ser un complement enriquidor per a l'edició en paper. Capgrós a Mataró i el Diari de Vilanova ja fa un temps que assajen trencar a Internet la periodicitat de la revista i seguir el dia a dia de l'actualitat. Des del 2 de gener la Revista Cambrils també s'ha afegit a aquesta estratègia, amb la valentia de posar-se també a fer producció audiovisual online. Després de 10 anys a la Xarxa (a Cambrils van ser dels pioners entre els mitjans locals), inicien la nova etapa amb molta il·lusió davant dels reptes que s'han posat.

Per una revista mensual, Internet és una finestra inmillorable per mantenir el contacte amb la seva audiència entre edicions de la versió impresa. Un mes és molt llarg, passen moltes coses, i el paper el que ofereix és anàlisi i aprofundiment en els temes més importants, juntament amb un recull limitat de les notícies secundàries. A Internet, les revistes locals poden competir amb la ràdio i els diaris en la informació d'última hora, sabent que poden ser fàcilment el primer referent per als internautes de la localitat: ningú els pot igualar en coneixement de la realitat més pròxima.

A Mataró i a Cambrils, a més, han creat espais per al comentari de l'actualitat per part dels lectors. Aquest és un principi crucial per seguir enfortint la relació del mitjà amb la seva audiència, per fer-la cada vegada més protagonista del que els periodistes expliquen. Internet ajuda a fer més fàcil que els lector exposin les seves preocupacions, que cridin l'atenció del periodista a temes que potser no havia previst. La vocació comunitària dels mitjans locals té en Internet un aliat que reverteix positivament en el producte de paper.

Els redactors de Capgros.com saben que aquesta possibilitat també té els seus incovenients, quan lectors amb poc respecte creuen que poden utilitzar els espais de participació com una tribuna per a l'insult. Però treballant la cultura de la col·laboració entre periodistes i lectors es pot trencar aquesta dinàmica (a laMalla.net han aconseguit molt bé). Un espai on explícitament s'inviti als lectors a aportar idees, notícies, fotos... pot ser un bon començament per apropar encara més els mitjans locals al seu públic.

0 Comentaris: