24 d’agost 2007

Jornades sobre el futur de la televisió



El 8 i 9 de Setembre acosteu-vos a Amposta! Els amics d'àtic2a dediquen les jornades anuals al futur de la tele (programa), un tema que m'apassiona i que cada cop és més obert, amb múltiples models de producció i consum:

1) Models de producció massiva, amb diferents graus de consum personalitzat:
- La TDT, hertziana i principalment gratuïta.
- La televisió per satèl·lit i cable, de pagament.
- Els serveis IPTV i de PVR, que permeten la gestió de què i quan consumim (en vaig parlar ara fa un any).
- Reproductors IP: programes que permeten reproduir vídeos d'Internet amb gran qualitat.

2) Models de producció oberta (només a Internet, de moment):
- WebTV: YouTube, Blip.tv i qualsevol altra web que agrega vídeos enviats per usuaris (ja en comencen a haver de super especialitzades... Mireu Tocamela.cat, per exemple! -el nom està molt ben trobat-)
- Reproductors IP oberts: Com Miro, que funciona com a agregador de canals RSS al qual pots afegir els teus propis vídeos.

Jo em connectaré des d'Iowa per fer la meva intervenció el dissabte al vespre hora catalana. Explicaré els punts forts i febles de cadascun dels models i quines perspectives de futur em suggereixen. [Actualització 10/9: Al final em van demanar que parlés de periodisme ciutadà... i l'aventura de la videoconferència a ser molt gratificant!]

És una llàstima no poder estar en carn i ossos a Amposta, perquè em perdré els tallers pràctics de blocaires tan actius i posats en la matèria com Héctor Milla o Núria Masdeu. Exploreu els seus blocs a partir de l'enllaç que us suggereixo. També parlen sobre TV i Internet en català a Vida Digital, el nou blog de la CCRTVi.

[Nota al peu per la catosfera: Avui m'he adonat que la interfície de Blogger ja està en català (juntament amb 16 llengües més)! Amb Firefox detecta automàticament la llengua tant per la barra d'opcions superior dels blogs que visites com per a l'espai de gestió del teu blog. Genial!]

0 Comentaris: